An Ode to Mom


Posted on by Patricia Leever

Greetings my sparkly little love monkeys! It’s Mother’s Day on Sunday so I’ve gotten together with my fellow Omnific Sisters to pay homage to those special ladies in our lives.

I’m here to talk about this lady

mom2

 

Wait, hang on, as much as I love this beautiful photo of my mom, I have to be honest, that isn’t the real her.

Mom

 

THERE SHE IS! This, ladies and germs is the lady I know. My mom, a lady that isn’t afraid to let the wind in her hair, literally!

In all seriousness there aren’t words to express my love and adoration of my mom. She’s not only my mom, but she’s my best friend.

Yeah, when my brother and I were kids we drove her bonkers. But beside all the times we made her want to pull all her hair out, move to Outer Mongolia, change her name and take up sheep herding, she taught me a lot. She taught me how to be a strong woman, to stand up for myself and not take anyone’s crap. She taught me that being a mom may not be a “glory” job but it is the most rewarding and sometimes the most heartbreaking one that there is. She taught me that it’s okay, as a mom, to feel like you want to pull all your hair out, move to Outer Mongolia, change your name and take up sheep herding. She’s lifted me up when I needed a boost and taken me down a peg or two when it was needed. She keeps me grounded and I know that no matter what, she has my back. She has stood beside me every step of the way through my journey into publication and I’ll tell you what, she is the best little pimper out there! I don’t think there is a person that has met her in recent years that has not heard the words, “my daughter, the author/writer” come out of her mouth because God love her, she will work that into a conversation if she has to bend over backwards and do a cartwheel. She truly is the best not to mention she’s not afraid to do this…

Boys Bday 003a

 

Or this…

mustaches

 

Or even this…

Momz

 

Yep, couldn’t ask for a better role model, I just hope that I’m doing her proud.

Until next time,
Patty <3

Oh yeah, I almost forgot the Photo-A-Day in May photo!

Day 9: A Snack

5-9 Snack

 

Join the HOP!

Powered by Linky Tools

Click here to enter your link and view this Linky Tools list…

This entry was posted in Author! Author! Blog Bounce!, blog, Blog Hop, Life n' Stuff, Photo-a-day in May, Photos. Bookmark the permalink.


11 Comments

  1. Posted May 9, 2013 at 9:35 am | Permalink

    “Like mother, like daughter” has never rang (rung…ringed??) more true to me than it does after looking at those pictures! What a lovely, lovely woman to have spawned such a lovely, lovely family. Good to know that Outer Mongolia thing is okay to feel every once in a while.

    [Reply]

    Patricia Leever Reply:

    Thanks Nicki and come on down to Outer Mongolia and join us, we have cookies 😉

    [Reply]

    Paula Bailey Reply:

    And Margaritas

    [Reply]

  2. Posted May 9, 2013 at 9:47 am | Permalink

    OMG, those pics are worth a thousand words. Cheers to amazing mothers!

    ~JD

    [Reply]

    Patricia Leever Reply:

    Thanks J! <3

    [Reply]

  3. Posted May 9, 2013 at 10:01 am | Permalink

    This Outer Mongolia place sounds pretty sweet…

    OMG your mom’s into zombies too! Apple doesn’t fall far from the tree, eh?

    Happy Mother’s Day to your mum. :-0

    [Reply]

    Patricia Leever Reply:

    Yeah, I’m not sure if it was so much an apple tree as it was a nut tree LOL!

    [Reply]

    Paula Bailey Reply:

    I’m going with the nut tree.

    [Reply]

  4. Debra Anastasia
    Posted May 9, 2013 at 10:10 am | Permalink

    Wow. How freaking cool is she? Great post baby!!

    [Reply]

    Patricia Leever Reply:

    She’s pretty freaking cool, thanks Deb!

    [Reply]

  5. Paula Bailey
    Posted May 9, 2013 at 12:28 pm | Permalink

    OK, I am bawling like an idiot right now. I love you so much Sweetheart and I am so very proud of you in every thing you do. I don’t know what my life would have been like without you in it but I can guarantee it would have been dull. You are my life and my inspiration. I love you.

    [Reply]

    Patricia Leever Reply:

    I love you too mom! <3

    [Reply]

  6. Posted May 9, 2013 at 12:34 pm | Permalink

    Your mom is so cool! Love the photos!

    [Reply]

    Patricia Leever Reply:

    Thanks Cherie!

    [Reply]

  7. Paula Bailey
    Posted May 9, 2013 at 12:34 pm | Permalink

    Damn, I can’t get rid of these snotty sobs. I have mascara running down my face, tears on my shirt and snot bubbles. It’s quite attractive you know. Want me to send you a picture of that so you can post it along with the other goofy ones?

    [Reply]

  8. Posted May 9, 2013 at 3:25 pm | Permalink

    your mom is awesome! we should so get our moms together! there would be no stopping them! my mom does crazy stuff too. we of course think she is hilarious but some people just don’t get her. props to your mom and to you. Happy Mothers Day!

    [Reply]

    Patricia Leever Reply:

    Yeah, I think I’ll keep her 😉 Thanks for stopping by Amanda!!

    [Reply]

  9. Posted May 9, 2013 at 3:42 pm | Permalink

    LOL! The mustache picture is my favorite. Kick-ass mom, and kick-ass daughter! 😀

    [Reply]

    Patricia Leever Reply:

    Heehee! Thanks Sarah <3

    [Reply]

  10. Posted May 9, 2013 at 7:00 pm | Permalink

    I love the zombie picture! You have a wonderful Mama there, Patricia!

    [Reply]

    Patricia Leever Reply:

    Thank you Kate!

    [Reply]

  11. Posted May 13, 2013 at 1:00 pm | Permalink

    With a great mama behind you, there ain’t nothin’ you can’t do!

    [Reply]

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*


Patricia Leever